15-08-2014, 17:19
For the english translation click here.
Coffee For Two – saison 2 – Règlement
La CFT2 est une compétition par équipe ouverte à tous les pilotes en possession d'une version légale de Condor.
Tout participant accepte de se conformer au présent règlement.
1- Inscriptions et dates :
Inscriptions :
- L'inscription au Condor Club est obligatoire.
- La compétition est gratuite, cependant surveillez votre crédit d'uploads de fichiers .ftr. Si vous n'êtes pas membre Premium du Condor Club, vous pouvez uploader 5 fichiers .ftr au maximum par mois.
- L'inscription à la compétition se fait sur le Condor Club, c’est
- Clôture des inscriptions : mercredi 10 septembre à 16h00 UTC (18h00 heure de Paris)
- L'inscription au forum Condor café est fortement recommandée pour être informé, spécialement en cas de problème technique peu de temps avant la course.
Nombre de courses et dates :
Un vol d’entrainement le jeudi 4 septembre 2014.
six courses tous les jeudis, du jeudi 11 septembre au jeudi 16 octobre 2014 inclus.
Horaire retenu : 18h30 UTC soit 20h30 heure de Paris.
2- Formation des équipes : équipes de 2 pilotes. Courses en binôme donc !
Les chefs d'équipe créent leur équipe sur le Condor Club, en s'inscrivant les premiers, en donnant un nom à leur équipe et le cas échéant, un mot de passe d'inscription à communiquer en privé à son coéquipier.
Très important :
- Passée la date limite d’inscription, tout pilote seul dans une équipe sera banni de la compétition. Un seul pilote ne constituant pas une équipe.
- Une fois la compétition lancée, un pilote ne sera pas autorisé à changer d’équipe. Tout contrevenant à cette règle sera banni de la compétition.
- En cas de panne du serveur, les pilotes doivent poursuivre le vol hors ligne et poster leur ftr à la fin du vol.
3- Briefing, planeur et scène :
Briefing : "H" étant l'heure d'ouverture des serveurs (voir ci-dessous), le briefing sera disponible :
. Sous forme de briefing simplifié par email et sur le Condor Club à H-45mn.
. Sous forme de briefing complet sur le Condor Club à H-15mn.
Planeur : Les 5 « Club » avec PDA, le PW-5 avec PDA et l’ASK13 sans PDA.
Scène : Andalusia, Corsica, Perpignan, Sardaigne, Sicilia et SouthTurkey.
4- Les serveurs :
-Il est prévu l'ouverture simultanée d'au moins 4 serveurs Condor à 18H30 UTC soit 20H30 heure de Paris.
- Nom des serveurs (et catégorie) : "Coffee For Two A"... [ou B ou C ou D etc…].
- Mot de passe : sera indiqué dans le briefing du Condor Club et l'email.
- Ping maximum autorisé : 1000 ms.
- Jointime : 20 mn (les serveurs seront joignables entre 20H30 et 20H50 heure de Paris).
- Race in : 10 mn pour un départ normal, il n’y aura pas de départ régate.
- Fenêtre de départ : ouverte durant 30 mn.
5- Paramètres de réalisme :
- Distance de visibilité des planeurs : 5 km.
- Visualisation des thermiques : non
- Distance de visibilité des TP : 1 km
- Score en temps réel : non
- Vues externes : non
- Vues verrouillées :non
- Réparation planeur : non autorisée
- Récupération d'altitude : non autorisée
- Réparation collision : autorisée sans pénalité
- Vol dans les nuages : pénalités maximum.
6- Règles en vol :
- 10 km autour de la ligne de départ, les thermiques doivent être enroulés à gauche (même si le pilote a déjà pris le départ).
- Vous devez spiraler dans le même sens que le premier planeur dans la pompe. Tout changement de direction doit s'effectuer en dehors de la pompe.
- Reprendre un départ après avoir tourné le premier TP n'est pas autorisé.
- Le planeur qui a la pente à sa droite a priorité.
- Les pilotes doivent se croiser par la droite.
- Doubler un planeur doit se faire par la droite.
7- Calcul des résultats et classement : L’idée force de cette compétition est que les coéquipiers fassent un véritable travail d’équipe. Pour cela, dans le calcul des points attribués aux équipes, il sera pris en compte le paramètre ECART entre les coéquipiers. Ainsi le calcul des points attribués aux équipes se fera de la façon suivante :
- Le temps T pris en compte pour le calcul des points de l’équipe est le temps du deuxième auquel on ajoute l’écart de temps avec le premier.
A ces points sont soustraits les points de pénalité des coéquipiers.
- Si un seul pilote arrive : l’équipe marque 0 point.
- Un crash ou une vache pendant une course donne un score nul au pilote pour cette course.
- Pour chaque course sera établi un classement individuel et un classement par équipe.
- pour chaque équipe, seuls les 5 meilleurs résultats seront comptabilisés pour le classement général final.
- Il n’y aura par de classement général individuel, mais seulement un classement général par équipe.
- L'équipe "les gogos" des organisateurs peut participer à cette compétition mais au final, elle ne sera pas citée lors de la proclamation des résultats.
- Pour être classé, le pilote doit uploader son fichier .ftr sur le Condor Club avant 01H30 heure de Paris le lendemain vendredi.
- Dans le cas d’un circuit fermé, un fois le circuit bouclé (atterrissage sur le terrain de départ), il est interdit de redécoller. Le LastTrack alors généré écrasant le précédent, votre vol ne serait pas validé.
- En cas de déconnexion, le pilote doit continuer son vol hors ligne sans délai et uploader son fichier .ftr sur le Condor Club dès le vol terminé.
- Même en cas de vache ou de crash, chaque pilote doit uploader son fichier .ftr sur le Condor Club avant 01h30 heure de Paris (le lendemain de la course bien sûr !)
- Les règles d’envoi de fichiers.ftr seront appliquées strictement, aussi, les fichiers .ftr envoyés hors délai seront ignorés et considérés comme manquants et, par voie de conséquence, le pilote ne sera pas classé pour cette course.
- Un pilote déconnecté doit continuer son vol sans interruption, comme s'il était toujours en ligne. Pour des raisons évidentes d'équité par rapport aux pilotes encore connectés, l'usage de la touche "Pause" n'est pas autorisé.
- Un pilote déconnecté doit uploader son fichier .ftr sur le Condor Club SANS DELAI après la fin de son vol, dans le cas contraire, il sera considéré comme ayant utilisé abusivement la touche Pause et ne sera pas classé pour cette course.
- Un pilote déconnecté et incapable d'uploader un fichier .ftr est considéré comme crashé puisqu'il n'est pas possible de prouver qu'il a bien terminé son vol.
- Toute absence de FTR ou tout FTR n'indiquant pas une fin de vol normale (vache, fin de circuit) sera considéré comme crash. A charge pour le pilote de vérifier son matériel/sa configuration. Comme la visite pré-vol en réel en quelque sorte.
- Toute défaillance de votre ordinateur conduisant à une interruption de la course sera considérée comme un crash et donnera un score nul.
8- Réclamations :
- Les réclamations par MP (Message Privé sur le forum) ou par email ne seront pas traitées !
- Toute réclamation doit être soumise dans le topic approprié dans un délai de 48 heures maximum après le début de la course sur le forum français button ici
9- L'équipe des organisateurs :
- SEGUI (SEG), CHDEN (CHD), constituent l'équipe des organisateurs.
- L'équipe des organisateurs peut changer le règlement de la CFT2 à tout moment, si nécessaire.
- L'équipe des organisateurs constitue le jury. En cas de litige, celui-ci est souverain et ses décisions sont sans appel.
10- Triche :
- Toute tentative de triche de la part d'un pilote sera sanctionnée par la disqualification de son équipe
English version :
CFT2 _ Rules
Coffee For Two – Season 2 – Rules
The CFT2 is a team competition open to all pilots owning a legal version of Condor.
All participants agree to strictly comply and conform to these rules.
1- Registration and dates :
Registration :
- The Condor Club registration is mandatory.
- The competition is free, however, monitor your credit of .ftr files upload. If you are not a Premium member of the Condor Club, you can only upload 5 .ftr files maximum per month.
Registration for the competition is at the Condor Club
- Closing date : Wenesday, September 10th 2014 at 4.00 PM UTC or 18h00 Paris local time.
- Registration for the forum Condor Café is strongly recommended to be kept informed, especially in case of technical problems shortly before the race.
Race dates :
1 training flight on Thursday September 4th 2014.
6 races every Thursday, from Thursday September 11th to Thursday October 16th 2014 included.
Flights at 6.30PM UTC or 20h30 Paris time.
2- Team Building : Teams are composed of 2 pilots. Only buddy teams !!
Team leaders create their team on the Condor Club, registering the first, giving a name to their team and if appropriate, a password entry to communicate privately with his teammate.
Very important :
-After the registration closing date, a pilot without its buddy will not be able to participate, a lone pilot does not make up a team!
- Once the competition is started, a pilot shall not leave its team to enrol in another team. Any breach of this rule will result in the exclusion of the pilot from the competition.
- When the race is ended, if only a single pilot sends his .ftr, he will be banned from the competition to avoid to jeopardise the final scoring.
- In the event of a server failure, pilots must proceed as normal in offline mode and send their .ftr at the end of the race.
3- Briefing, gliders and sceneries :
Briefing :"H" being the opening servers time (see below), the briefing will be available:
In the form of simplified briefing by email and on the Condor Club at H-45mn.
In the form of full briefing on the Condor Club at H-15mn.
Glider : the 5 “Club” and PW-5 with PDA and ASK13 without PDA
Scenery : Andalusia, Corsica, Perpignan, Sardaigne, Sicilia and SouthTurkey.
4- Servers :
- It is anticipated that, at least 4 Condor Café servers will open simultaneously at 18:30 UTC or 20h30 Paris local time.
Name of servers (and class) : "Coffee For Two A"... [ou B ou C ou D etc…].
- Password: will be indicated in the briefing of the Condor Club and email.
- Maximum allowed Ping: 500 ms.
- Jointime: 20 minutes, the servers will be available between 20h30 and 20h50 Paris local time to join the race.
- Race in : 10 mn for a normal start; there will be no start in regatta mode.
- Window Start: open for 30 minutes.
5- Realism Settings :
- Sight distance between gliders : 5 km.
- Visualization of thermals : no
- Distance of visibility of TP : 1 km
- Real-time Score : no
- External views : no
- Locked views :no
- Glider Repair : unauthorized
- Altitude recovery : unauthorized
- Collision Repair: allowed without penalty
- Flying in the clouds : maximum penalty.
6- Rules in flight:
- 10 km around the starting line, thermals should be circled left (even if the pilot has already started).
- You need to circle in the same direction as the first glider in the thermal. Direction changes must be done outside of the thermal.
- Restart after turning the first TP is not allowed.
- The glider who has the slope to the right has priority.
- Pilots must cross by the right side ("As on our continental roads...").
- Overpassing a glider must be on its right side ( “As on other roads ...”).
7- Calculation of results and Ranking :
The main idea of this competition is that team-mates do a real team effort.
To achieve this goal, the calculation of points awarded to teams will take into account the parameter time GAP between team-mates.
Hence, calculation of the points awarded to teams will be as follows:
- The time T taken into account for the calculation of points for the team is the time of the second pilot on what we add the time difference between the 1st and 2nd.
From these points are deducted penalty points of both pilots
- If only one pilot completes the task: the team gets 0 point.
- A crash or field landing during a race gives a nul score to the pilot of this given race.
- For each race will be calculated a ranking for individual pilots and a ranking for teams.
- For each team, only the 5 best results will be accounted for the final General Ranking.
- There will be no individual General Ranking, but only one Team General Ranking.
- The team "les gogos" of the competition organizers is allowed to participate, but will not appear in the final General Ranking.
- To be ranked, the pilot must upload the . ftr file on the Condor Club, at the address indicated in the briefing, before 01:30 Paris local time, next Friday.
- In the case of a closed loop circuit (same landing and take off airfields), once you have landed, you are not allowed to take off again. If you do so, the ‘Last Track’ .ftr will be overwritten and your flight could not be validated.
- In case of disconnection, the pilot shall continue the flight offline without delay and upload the .ftr file at the Condor Club when the flight is completed.
- Even if the case of field landing or crash, each pilot must upload the .ftr file at the Condor Club before 01:30 Paris local time, next Tuesday.
- The rules for sending .ftr files will be strictly enforced, so the .ftr files sent after the deadline will be ignored and treated as missing and, consequently, the pilot will not be ranked for this race.
- A disconnected pilot shall continue the flight offline without interruption, as if it were still online. For obvious reasons of fairness to pilots still connected, use of the "Pause" button is not allowed.
- A disconnected pilot must upload the .ftr file at the Condor Club IMMEDIATELY after the end of its flight, otherwise it will be deemed to have misused the “Pause” button and will not be listed for this race.
- A disconnected pilot unable to upload its .ftr file is considered as crashed, as it is not possible to prove that he has completed his flight.
- In case of absence of FTR or any FTR that does not indicate the end of a normal flight (field landing, terminated circuit) the pilot will be considered as crashed. It is up to the pilot to check its hardware / Condor configuration. (Somehow, as the pre-flight inspection in real life.)
- Any personal computer crash leading to an interruption of the race is considered as a pilot crash and gives a nul score to the pilot for this race.
8- Claims :
- Claims and inquiries by PM (forum Private Message) or email will not be processed!
- Any claims or request for information must be submitted under the appropriate topic, not later than 48 hours after the start of the race, either at the french forum (address to be defined later) or the international forum (address to be defined later).
9- Organizers team: :
- SEGUI (SEG), CHDEN (CHD) form the organizing team.
- The organizing team can change the rules of the CFT2 at any time, if necessary.
- The organizing team is the jury. In case of dispute, it is supreme and its decisions are final.
10- Cheating :
- Any attempt to cheat will be punished by disqualification of the entire team.
Coffee For Two – saison 2 – Règlement
La CFT2 est une compétition par équipe ouverte à tous les pilotes en possession d'une version légale de Condor.
Tout participant accepte de se conformer au présent règlement.
1- Inscriptions et dates :
Inscriptions :
- L'inscription au Condor Club est obligatoire.
- La compétition est gratuite, cependant surveillez votre crédit d'uploads de fichiers .ftr. Si vous n'êtes pas membre Premium du Condor Club, vous pouvez uploader 5 fichiers .ftr au maximum par mois.
- L'inscription à la compétition se fait sur le Condor Club, c’est
- Clôture des inscriptions : mercredi 10 septembre à 16h00 UTC (18h00 heure de Paris)
- L'inscription au forum Condor café est fortement recommandée pour être informé, spécialement en cas de problème technique peu de temps avant la course.
Nombre de courses et dates :
Un vol d’entrainement le jeudi 4 septembre 2014.
six courses tous les jeudis, du jeudi 11 septembre au jeudi 16 octobre 2014 inclus.
Horaire retenu : 18h30 UTC soit 20h30 heure de Paris.
2- Formation des équipes : équipes de 2 pilotes. Courses en binôme donc !
Les chefs d'équipe créent leur équipe sur le Condor Club, en s'inscrivant les premiers, en donnant un nom à leur équipe et le cas échéant, un mot de passe d'inscription à communiquer en privé à son coéquipier.
Très important :
- Passée la date limite d’inscription, tout pilote seul dans une équipe sera banni de la compétition. Un seul pilote ne constituant pas une équipe.
- Une fois la compétition lancée, un pilote ne sera pas autorisé à changer d’équipe. Tout contrevenant à cette règle sera banni de la compétition.
- En cas de panne du serveur, les pilotes doivent poursuivre le vol hors ligne et poster leur ftr à la fin du vol.
3- Briefing, planeur et scène :
Briefing : "H" étant l'heure d'ouverture des serveurs (voir ci-dessous), le briefing sera disponible :
. Sous forme de briefing simplifié par email et sur le Condor Club à H-45mn.
. Sous forme de briefing complet sur le Condor Club à H-15mn.
Planeur : Les 5 « Club » avec PDA, le PW-5 avec PDA et l’ASK13 sans PDA.
Scène : Andalusia, Corsica, Perpignan, Sardaigne, Sicilia et SouthTurkey.
4- Les serveurs :
-Il est prévu l'ouverture simultanée d'au moins 4 serveurs Condor à 18H30 UTC soit 20H30 heure de Paris.
- Nom des serveurs (et catégorie) : "Coffee For Two A"... [ou B ou C ou D etc…].
- Mot de passe : sera indiqué dans le briefing du Condor Club et l'email.
- Ping maximum autorisé : 1000 ms.
- Jointime : 20 mn (les serveurs seront joignables entre 20H30 et 20H50 heure de Paris).
- Race in : 10 mn pour un départ normal, il n’y aura pas de départ régate.
- Fenêtre de départ : ouverte durant 30 mn.
5- Paramètres de réalisme :
- Distance de visibilité des planeurs : 5 km.
- Visualisation des thermiques : non
- Distance de visibilité des TP : 1 km
- Score en temps réel : non
- Vues externes : non
- Vues verrouillées :non
- Réparation planeur : non autorisée
- Récupération d'altitude : non autorisée
- Réparation collision : autorisée sans pénalité
- Vol dans les nuages : pénalités maximum.
6- Règles en vol :
- 10 km autour de la ligne de départ, les thermiques doivent être enroulés à gauche (même si le pilote a déjà pris le départ).
- Vous devez spiraler dans le même sens que le premier planeur dans la pompe. Tout changement de direction doit s'effectuer en dehors de la pompe.
- Reprendre un départ après avoir tourné le premier TP n'est pas autorisé.
- Le planeur qui a la pente à sa droite a priorité.
- Les pilotes doivent se croiser par la droite.
- Doubler un planeur doit se faire par la droite.
7- Calcul des résultats et classement : L’idée force de cette compétition est que les coéquipiers fassent un véritable travail d’équipe. Pour cela, dans le calcul des points attribués aux équipes, il sera pris en compte le paramètre ECART entre les coéquipiers. Ainsi le calcul des points attribués aux équipes se fera de la façon suivante :
- Le temps T pris en compte pour le calcul des points de l’équipe est le temps du deuxième auquel on ajoute l’écart de temps avec le premier.
A ces points sont soustraits les points de pénalité des coéquipiers.
- Si un seul pilote arrive : l’équipe marque 0 point.
- Un crash ou une vache pendant une course donne un score nul au pilote pour cette course.
- Pour chaque course sera établi un classement individuel et un classement par équipe.
- pour chaque équipe, seuls les 5 meilleurs résultats seront comptabilisés pour le classement général final.
- Il n’y aura par de classement général individuel, mais seulement un classement général par équipe.
- L'équipe "les gogos" des organisateurs peut participer à cette compétition mais au final, elle ne sera pas citée lors de la proclamation des résultats.
- Pour être classé, le pilote doit uploader son fichier .ftr sur le Condor Club avant 01H30 heure de Paris le lendemain vendredi.
- Dans le cas d’un circuit fermé, un fois le circuit bouclé (atterrissage sur le terrain de départ), il est interdit de redécoller. Le LastTrack alors généré écrasant le précédent, votre vol ne serait pas validé.
- En cas de déconnexion, le pilote doit continuer son vol hors ligne sans délai et uploader son fichier .ftr sur le Condor Club dès le vol terminé.
- Même en cas de vache ou de crash, chaque pilote doit uploader son fichier .ftr sur le Condor Club avant 01h30 heure de Paris (le lendemain de la course bien sûr !)
- Les règles d’envoi de fichiers.ftr seront appliquées strictement, aussi, les fichiers .ftr envoyés hors délai seront ignorés et considérés comme manquants et, par voie de conséquence, le pilote ne sera pas classé pour cette course.
- Un pilote déconnecté doit continuer son vol sans interruption, comme s'il était toujours en ligne. Pour des raisons évidentes d'équité par rapport aux pilotes encore connectés, l'usage de la touche "Pause" n'est pas autorisé.
- Un pilote déconnecté doit uploader son fichier .ftr sur le Condor Club SANS DELAI après la fin de son vol, dans le cas contraire, il sera considéré comme ayant utilisé abusivement la touche Pause et ne sera pas classé pour cette course.
- Un pilote déconnecté et incapable d'uploader un fichier .ftr est considéré comme crashé puisqu'il n'est pas possible de prouver qu'il a bien terminé son vol.
- Toute absence de FTR ou tout FTR n'indiquant pas une fin de vol normale (vache, fin de circuit) sera considéré comme crash. A charge pour le pilote de vérifier son matériel/sa configuration. Comme la visite pré-vol en réel en quelque sorte.
- Toute défaillance de votre ordinateur conduisant à une interruption de la course sera considérée comme un crash et donnera un score nul.
8- Réclamations :
- Les réclamations par MP (Message Privé sur le forum) ou par email ne seront pas traitées !
- Toute réclamation doit être soumise dans le topic approprié dans un délai de 48 heures maximum après le début de la course sur le forum français button ici
9- L'équipe des organisateurs :
- SEGUI (SEG), CHDEN (CHD), constituent l'équipe des organisateurs.
- L'équipe des organisateurs peut changer le règlement de la CFT2 à tout moment, si nécessaire.
- L'équipe des organisateurs constitue le jury. En cas de litige, celui-ci est souverain et ses décisions sont sans appel.
10- Triche :
- Toute tentative de triche de la part d'un pilote sera sanctionnée par la disqualification de son équipe
English version :
CFT2 _ Rules
Coffee For Two – Season 2 – Rules
The CFT2 is a team competition open to all pilots owning a legal version of Condor.
All participants agree to strictly comply and conform to these rules.
1- Registration and dates :
Registration :
- The Condor Club registration is mandatory.
- The competition is free, however, monitor your credit of .ftr files upload. If you are not a Premium member of the Condor Club, you can only upload 5 .ftr files maximum per month.
Registration for the competition is at the Condor Club
- Closing date : Wenesday, September 10th 2014 at 4.00 PM UTC or 18h00 Paris local time.
- Registration for the forum Condor Café is strongly recommended to be kept informed, especially in case of technical problems shortly before the race.
Race dates :
1 training flight on Thursday September 4th 2014.
6 races every Thursday, from Thursday September 11th to Thursday October 16th 2014 included.
Flights at 6.30PM UTC or 20h30 Paris time.
2- Team Building : Teams are composed of 2 pilots. Only buddy teams !!
Team leaders create their team on the Condor Club, registering the first, giving a name to their team and if appropriate, a password entry to communicate privately with his teammate.
Very important :
-After the registration closing date, a pilot without its buddy will not be able to participate, a lone pilot does not make up a team!
- Once the competition is started, a pilot shall not leave its team to enrol in another team. Any breach of this rule will result in the exclusion of the pilot from the competition.
- When the race is ended, if only a single pilot sends his .ftr, he will be banned from the competition to avoid to jeopardise the final scoring.
- In the event of a server failure, pilots must proceed as normal in offline mode and send their .ftr at the end of the race.
3- Briefing, gliders and sceneries :
Briefing :"H" being the opening servers time (see below), the briefing will be available:
In the form of simplified briefing by email and on the Condor Club at H-45mn.
In the form of full briefing on the Condor Club at H-15mn.
Glider : the 5 “Club” and PW-5 with PDA and ASK13 without PDA
Scenery : Andalusia, Corsica, Perpignan, Sardaigne, Sicilia and SouthTurkey.
4- Servers :
- It is anticipated that, at least 4 Condor Café servers will open simultaneously at 18:30 UTC or 20h30 Paris local time.
Name of servers (and class) : "Coffee For Two A"... [ou B ou C ou D etc…].
- Password: will be indicated in the briefing of the Condor Club and email.
- Maximum allowed Ping: 500 ms.
- Jointime: 20 minutes, the servers will be available between 20h30 and 20h50 Paris local time to join the race.
- Race in : 10 mn for a normal start; there will be no start in regatta mode.
- Window Start: open for 30 minutes.
5- Realism Settings :
- Sight distance between gliders : 5 km.
- Visualization of thermals : no
- Distance of visibility of TP : 1 km
- Real-time Score : no
- External views : no
- Locked views :no
- Glider Repair : unauthorized
- Altitude recovery : unauthorized
- Collision Repair: allowed without penalty
- Flying in the clouds : maximum penalty.
6- Rules in flight:
- 10 km around the starting line, thermals should be circled left (even if the pilot has already started).
- You need to circle in the same direction as the first glider in the thermal. Direction changes must be done outside of the thermal.
- Restart after turning the first TP is not allowed.
- The glider who has the slope to the right has priority.
- Pilots must cross by the right side ("As on our continental roads...").
- Overpassing a glider must be on its right side ( “As on other roads ...”).
7- Calculation of results and Ranking :
The main idea of this competition is that team-mates do a real team effort.
To achieve this goal, the calculation of points awarded to teams will take into account the parameter time GAP between team-mates.
Hence, calculation of the points awarded to teams will be as follows:
- The time T taken into account for the calculation of points for the team is the time of the second pilot on what we add the time difference between the 1st and 2nd.
From these points are deducted penalty points of both pilots
- If only one pilot completes the task: the team gets 0 point.
- A crash or field landing during a race gives a nul score to the pilot of this given race.
- For each race will be calculated a ranking for individual pilots and a ranking for teams.
- For each team, only the 5 best results will be accounted for the final General Ranking.
- There will be no individual General Ranking, but only one Team General Ranking.
- The team "les gogos" of the competition organizers is allowed to participate, but will not appear in the final General Ranking.
- To be ranked, the pilot must upload the . ftr file on the Condor Club, at the address indicated in the briefing, before 01:30 Paris local time, next Friday.
- In the case of a closed loop circuit (same landing and take off airfields), once you have landed, you are not allowed to take off again. If you do so, the ‘Last Track’ .ftr will be overwritten and your flight could not be validated.
- In case of disconnection, the pilot shall continue the flight offline without delay and upload the .ftr file at the Condor Club when the flight is completed.
- Even if the case of field landing or crash, each pilot must upload the .ftr file at the Condor Club before 01:30 Paris local time, next Tuesday.
- The rules for sending .ftr files will be strictly enforced, so the .ftr files sent after the deadline will be ignored and treated as missing and, consequently, the pilot will not be ranked for this race.
- A disconnected pilot shall continue the flight offline without interruption, as if it were still online. For obvious reasons of fairness to pilots still connected, use of the "Pause" button is not allowed.
- A disconnected pilot must upload the .ftr file at the Condor Club IMMEDIATELY after the end of its flight, otherwise it will be deemed to have misused the “Pause” button and will not be listed for this race.
- A disconnected pilot unable to upload its .ftr file is considered as crashed, as it is not possible to prove that he has completed his flight.
- In case of absence of FTR or any FTR that does not indicate the end of a normal flight (field landing, terminated circuit) the pilot will be considered as crashed. It is up to the pilot to check its hardware / Condor configuration. (Somehow, as the pre-flight inspection in real life.)
- Any personal computer crash leading to an interruption of the race is considered as a pilot crash and gives a nul score to the pilot for this race.
8- Claims :
- Claims and inquiries by PM (forum Private Message) or email will not be processed!
- Any claims or request for information must be submitted under the appropriate topic, not later than 48 hours after the start of the race, either at the french forum (address to be defined later) or the international forum (address to be defined later).
9- Organizers team: :
- SEGUI (SEG), CHDEN (CHD) form the organizing team.
- The organizing team can change the rules of the CFT2 at any time, if necessary.
- The organizing team is the jury. In case of dispute, it is supreme and its decisions are final.
10- Cheating :
- Any attempt to cheat will be punished by disqualification of the entire team.
"J'ai fait la course sur la terrasse avec une fourmi et j'ai été battu. Alors je me suis assis au soleil et j'ai pensé aux esclaves milliardaires de Wall Sreet." Christian BOBIN - L'homme-joie.